Mjukisbyxor eller jeans?

Att ha en klädstil är något som säger väldigt mycket om en person. Klär man sig propert säger det en sak om en och klär man sig i hiphopkläder så säger det en sak om en. När man går upp i vikt blir det svårare att hitta kläder som passar, är snygga och sitter bra. Att vara smal och gå i en klädaffär kan jag tänka mig är förenat med väldigt mycket kul och man kan föreställa sig hur kläderna skulle sitta på en själv och hur snygg man skulle vara.

När jag är i en affär och kollar på kläder känner jag 3 saker. Den första är att jag önskar att jag var 50 kilo lättare och kunde välja bland kläderna som hängde där och kombinera dem till outfits och känna mig snygg. Det andra är att jag känner att jag inte vill stanna därinne och känna mig för tjock för att ha på mig kläderna och att alla andra ser att jag inte kan ha på mig dem. Det tredje är illviljan mot mig själv som har ätit mig så tjock att jag inte kan ha på mig kläderna.

Jag har inte så mycket val när det gäller kläder längre. Jag har enstaka jeans jag kan ha på mig men jag har blivit så tjock att det är inte snyggt ens. Jag har dock på mig jeans och klär mig som "vanliga människor". Skönast och bäst är mjukisbyxor. Ja det är väl otroligt skönt med mjukisbyxor för alla men för mig är det "bästa" jag kan ha på mig för de sitter inte dåligt över magen eller vill glida ner från magen hela tiden som jeans gör.

Jag skulle så gärna vilja ha på mig det jag tycker är snyggt och vilja klä mig efter min personlighet och uttrycka mig. Jag skulle vilja ha på mig tighta jeans, stövlar med 5-6cm klack och en figursydd t-tröja som är lite längre och till det gärna ett vitt långt linne under. Så skulle jag känna mig snygg och tycka att jag klät mig som jag vill se ut. Det skulle spegla min personlighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0