5 dagar

Om 5 dagar ska jag till vårdcentralen och träffa läkaren om prata om min övervikt. Jag vill göra en gastric bypass och få hjälp av läkaren att skicka en remiss. En remiss mot ett bättre liv. Jag tänker berätta för läkaren om att jag har gått till dietist men det inte fungerade när hon sa åt mig: "ät såhär", att jag försökt med nutrilett och bara gått upp igen, att jag försökt äta mindre och motionera mer men min kropp håller i de extrakilon jag har och sätter in allt motstånd som går och jag går ner drygt 4hg på en vecka och det gör att jag blir omotiverad och inte fortsätter. Jag är otålig och vill gå ner två kilo i veckan och gå stadigt neråt utan stopp. Jag behöver hjälp att gå ner i vikt.

Jag sitter ganska ofta nu och läser på www.viktop.se och ser vad andra har att säga. Det verkar som att även om den här läkaren inte ger mig en remiss till en kirurg så kan jag skriva en remiss själv och få träffa en kirurg och diskutera en operation. Jag vill ha den här operationen, lägga om mitt liv, äta bra och börja motionera lite men lagom med promenader och med hjälp av operationen gå ner i vikt och känna mig motiverad att fortsätta. Jag vill göra något åt det här. Jag vill anstränga mig för att få allting bättre. Jag vill börja med ett aktivt liv och börja motionera, gå ner i vikt och kunna sätta mig på en häst igen typ. Jag vill ha en förändring.

Om fem dagar träffar jag läkaren som förhoppningsvis ger mig en remiss till kirurgen. Sen om inget händer med tiden och det tar lång tid verkar det som att man kan hävda vårdgarantin och då få tid till en kirurg. Sen när/om jag blir godkänd för operation där verkar det som att jag kan åberopa vårdgarantin igen och kräva behandling inom några månader. Om allt flyter på skulle jag kunna vara opererad i höst? Nåja, nu ska vi se så att nånting händer här den femte februari först och sen tar vi det därifrån.

Nu ska jag räkna dagarna till den femte. Har inte berätat det för någon i min närhet ännu. Hur ska jag berätta det för min sambo? Måste göra det snart. Funderar på att vänta tills efter jag varit hos läkaren.


Kommentarer
Postat av: Klara

Det ska nog gå bra med mötet hos VC. Tänk på att bara at ett steg i taget och inte bli rädd om allt inte går som du vill direkt.

2009-01-31 @ 10:25:42
Postat av: Viktvaktaren

Hej! Kul att du hittade till min sida. :) Är du medlem på Let´s eat??? Om inte så kom dit. Ett underbart ställe för oss som vill minska i vikt. Har hittat massa kompisar att prata med. Ger så bra pepp o man kan verkligen bli förstådd.

Let´s eat forum http://forum.56kilo.se/



Här är Åses sida...hon som startade Let´s eat. Underbara recept!!!! Hon är min idol. :)



http://56kilo.se/



Kramar i massor till dig! :)

2009-01-31 @ 21:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0